dr hab. Małgorzata Krystyna Nodzyńska

- adiunkt
-
Uniwersytet Pedagogiczny, Zakład Dydaktyki Nauk Przyrodniczych, ul. Podchorążych 2, pokój 318
-
Kraków
-
30-084
-
Polska
- +4812662-6345
-
Tematyka badawcza:
dydaktyka chemii i przyrody:
komputerowe modelowanie mikroświata, wizualizacja zjawisk przyrodniczych (przemian fizycznych i reakcji chemicznych);
style nauczania;
rola pojęć i definicji w nauczaniu;
teorie psychologiczne i pedagogiczne w nauczaniu chemii;Działalność dydaktyczna:
Chemia ogólna i analityczna,
Dydaktyka chemii,
Chemia w życiu codziennym,
Metody i prognozowanie zmian środowiska,
Technologia informatyczna,
Pracownia specjalizacyjnaProjekty badawcze - granty
1. Realizacja w latach 2000 - 2002 grantu Kbn: nr H01F03719 pt. Badanie możliwości wprowadzenia pełnych definicji pojęć chemicznych występujących w nauczaniu Przyrody w klasach IV - VI szkoły podstawowej.
2. Realizacja w latach 2006 - 2007 grantu z Funduszu Wyszehradzkiegonr 10208 - 2006 – IVF The influence of computer animated models on pupils’ understanding of natural phenomena in the micro - world level.
3. Udział w realizacji w latach 2006 - 2007 grantu finansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny oraz Ministerstwo Edukacji i Nauki pt. Studia podyplomowe dla nauczycieli z zakresu ICT, języka angielskiego i drugiego przedmiotu (chemia) .
4. Koordynator grantu Edukacja przyrodniczo - techniczna w muzeach polskich i czeskich realizowanego w ramach konkursu Wspieranie rozwoju stosunków polsko - czeskich - 2009 finansowanego przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych PL – 2009;
5. Koordynator zadania 6: Uruchomienie nowego kierunku - Chemia w ramach grantu Rozwój potencjału dydaktycznego Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego – realizowanego w latach 2009 - 2012.
6. Udział w projekcie e - Akademia Przyszłości współfinansowanym przez EFS i POKL oraz WSiP i COMBIDATA Poland Wirtualne koła naukowe gimnazjalistów – realizowanego od 01.03.2011 - 31.09.2012 – napisanie koncepcji kół naukowych chemicznych i pomoc w prowadzeniu 2 kół wirtualnych;
7. Udział w realizacji w latach 2011 – 2012 grantu finansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny oraz Ministerstwo Edukacji i Nauki pt. Ochrona Środowiska - kierunek zamawiany
8. Udział w realizacji w latach 2011 – 2013 Projektu - Teaching and learning Science and Chemistryin some Latin American, European and Asian countries - w projekcie biorą udział: Brazila - Brazilian researchers UNILA; Kolumbia - University of Antioquia, University of Camaguey; Republika Czeska - Charles University, Universita Hradec Kralove; Słowacja - Comenius University; Polska - Uniwersytet Pedagogiczny, Uniwersytet M. Curie - Skłodowskiej; Rosja - Moscow Institute of Open Education.
Publikacje:
Monografie:
W języku polskim
1. Paśko J.R., NODZYŃSKA M., Cieśla P., (2007) Komputerowe modele dynamiczne w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych 47 str+ 1 CD – ROM Jaxa, Kraków;
2. Paśko J.R., NODZYŃSKA M., Cieśla P., Paśko I., Kolář K., Bílek M., Rychtera J., Opatrný P., Melicherčík M., Kmeťová J., Vaculčíková D., Silný P. (2007) Wpływ komputerowych modeli dynamicznych na rozumienie procesów zachodzących na poziomie mikroświata przez uczniów krajów Trójkąta Wyszehradzkiego - Kraków;
3. NODZYŃSKA M., Bilek M. (2009) Edukacja przyrodniczo - techniczna w muzeach polskich i czeskich – przewodnik po muzeach, Kraków;
4. NODZYŃSKA M. (2010) Pojęcia i ich definicje - Kształtowanie definicji podstawowych pojęć chemicznych w procesie edukacyjnym zgodnie z zasadami językoznawstwa kognitywnego, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków;
5. Mamica M., NODZYŃSKA M., (2012) Jan Rajmund Paśko – naukowiec, dydaktyk pasjonat, w 50 - lecie pracy dydaktycznej i 45 - lecie pracy naukowej, ZChiDCH UP, Kraków;
6. NODZYŃSKA M., (2012) Wizualizacja w chemii i nauczaniu chemii, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków
w języku czeskim
7. Bilek M., NODZYŃSKA M., Paśko J.R., Kmetova J. a kol. (2007) Vliv dynamickych pocitacovych modelu na porozumeni procesu z oblasti mikrosveta u zaku zemi visegradskeho trojuhelniku - Gaudeamus, Hradec Kralove;
Redakcja monografii
W języku polskim
1. Cieśla P., NODZYŃSKA M., Stawoska I. (2012) Badania w dydaktyce chemii –ZChiDCh Kraków 2012;
2. NODZYŃSKA M., (2011) Badania w chemii i dydaktyce chemii - Kraków;
3. NODZYŃSKA M., (2011) Dydaktyka chemii (i innych przedmiotów przyrodniczych) od czasów alchemii po komputery – ZChiDCh UP, Kraków;
4. NODZYŃSKA M., (2011) Od teorii naukowej do pomocy dydaktycznej - w przedmiotach przyrodniczych – ZChiDCh UP, Kraków;
5. NODZYŃSKA M., (2011) Metody motywacyjne w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych - ZChiDCh UP, Kraków;
6. NODZYŃSKA M., Paśko J.R. (2010) Badania w dydaktyce przedmiotów przyrodniczych - Kraków;
7. NODZYŃSKA M., Paśko J.R. (2008) Badania w dydaktyce przedmiotów przyrodniczych - Kraków;
8. Paśko J.R., NODZYŃSKA M., Cieśla P. (2007) Komputerowe modele dynamiczne w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych - Kraków;
9. NODZYŃSKA M., Paśko J.R. (2007) Wpływ komputerowych modeli dynamicznych na rozumienie procesów zachodzących na poziomie mikroświata przez uczniów krajów Trójkąta Wyszehradzkiego, Kraków;
10. Paśko J.R., NODZYŃSKA M., (2006) Badania w dydaktyce przedmiotów przyrodniczych - Kraków;
W języku angielskim
11. Cieśla P., NODZYŃSKA M., Stawoska I. (2012) Chemistry Education in the Light of the Research – ZCHiDCH Kraków;
12. NODZYŃSKA M., Cieśla P., (2012) From alchemy to the present day - the choice of biographies of Polish Scientists – ZCHiDCH, Kraków;
Podręczniki
1. Paśko J.R., NODZYŃSKA M. (2010) Moja Chemia cz. 2 - podręcznik do gimnazjum, Kubajak;
2. Paśko J.R., NODZYŃSKA M. (2009) Moja Chemia cz. 1 - podręcznik do gimnazjum, Kubajak;
3. NODZYŃSKA M., Paśko J.R. (2002) Przyroda. Przykłady konspektów o tematyce chemicznej, (rozwiązania dydaktyczne i wyniki badań nad ich skutecznością), Kubajak;
4. NODZYŃSKA M., Paśko J.R., Tejchman W. (2002) Konspekty do gimnazjum - chemia część I.Kubajak;
5. NODZYŃSKA M. Paśko J.R., () Moja Chemia cz. 1 - konspekty aktywizujące do lekcji, Kubajak (złożone do druku) ;
6. Paśko J.R., Cieśla P., NODZYŃSKA M. Tejchman W. () Moja Chemia cz. 1 – poradnik metodyczny, Kubajak (złożone do druku) ;
7. NODZYŃSKA M. Paśko J.R., Kopek - Putała W. () Zadania kompentencyjne z chemii - Kubajak (złożone do druku) ;
Recenzje publikacji:
W wydawnictwach polskich
1. Recenzja książki Badania w dydaktyce fizyki (red. Kania, Paśko, Tejchman) ZChiDCh, Uniwersytet Pedagogiczny, Kraków, 2012
2. Recenzja abstraktów konferencji The 5thInternational Conference Research In Didactics Of The Sciences Book Of Abstracts(red. Cieśla, Żesławska, Żylewska.) ZChiDCh, Uniwersytet Pedagogiczny, Kraków, 2012;
3. Recenzja książki pt. Błędy w naukach przyrodniczych, w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych oraz zrozumieniu przedmiotów przyrodniczych (red. Paśko J.R.) ZChiDCh, Uniwersytet Pedagogiczny, Kraków, 2012;
4. Recenzja książki pt. Innowacja treści i metod nauczania w przedmiotach przyrodniczych (red. Paśko J.R.) ZChiDCh, Uniwersytet Pedagogiczny, Kraków, 2012;
5. Recenzja książki pt. Technologie komputerowe w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych (red. Paśko J.R.) ZChiDCh, Uniwersytet Pedagogiczny, Kraków, 2011;
W wydawnictwach czeskich
6. Recenzja artykułów [w:] Media4u Magazine - Čtvrtletní časopis pro podporu vzdělávání - The Quarterly Magazine for Education - Квартальный журнал для образования (ISSN 1214 - 9187) 2012
7. Recenzja artykułów [w:] Digitální Média A Metody Poznávání Ve Výuce Chemie - Sborník abstraktů 22. Mezinárodního semináře o výuce chemie Gaudeamus 2012 Hradec Kralove
8. Recenzja artykułów [w:] Media4u Magazine - Čtvrtletní časopis pro podporu vzdělávání - The Quarterly Magazine for Education - Квартальный журнал для образования (ISSN 1214 - 9187) 2011
9. Recenzja artykułów [w:] Media4u Magazine - Čtvrtletní časopis pro podporu vzdělávání - The Quarterly Magazine for Education - Квартальный журнал для образования (ISSN 1214 - 9187) 2010
10. Recenzja artykułów [w:] Smerowvanie vyskumu v dizerdacnych pracach z didaktiky chemie a biologie, Bratysława 2008;
Organizacja międzynarodowych konferencji i seminariów
1. I Międzynarodowa Konferencja pt.: Badania w dydaktyce chemiiKraków, VI 2004;
2. II Międzynarodowa Konferencja pt.: Badania w dydaktyce chemii - rozszerzona o badania w dydaktykach nauk przyrodniczych - Kraków, VI 2006;
3. Seminarium dla nauczycieli pt: Komputerowe modele dynamiczne w nauczaniu przedmiotów przyrodniczychKraków, III 2007;
4. III Międzynarodowa Konferencja pt.: Badania w dydaktykach nauk przyrodniczych Kraków, VI 2008;
5. Międzynarodowe Seminarium Doktoranckie pt.: Badania w dydaktyce chemiiKraków, VI 2008;
6. Seminarium dla nauczycieli pt. Edukacja przyrodniczo - techniczna w muzeach polskich i czeskich – cześć 1 Kraków XI 2009;
7. Seminarium dla nauczycieli pt. Edukacja przyrodniczo - techniczna w muzeach polskich i czeskich – cześć 2 Kraków XII 2009;
8. 10thEuropean Conference On Research In Chemistry Education Kraków, 4 - 7 VII 2010;
9. IV Międzynarodowa Konferencja pt.: Badania w dydaktykach nauk przyrodniczych Kraków, 7 - 9 VII 2010;
10. Międzynarodowe Seminarium pt.: Technologie komputerowe w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych 20 XI 2010 Kraków, – przewodniczący seminarium;
11. Międzynarodowe Seminarium pt.: Badania w Chemii i Dydaktyce Chemii 16 XII 2010 Kraków, – przewodniczący seminarium;
12. Międzynarodowe Seminarium pt.: Dydaktyka chemii (i innych przedmiotów przyrodniczych) od czasów alchemii po komputery, 02.04.2011.Kraków, – przewodniczący seminarium;
13. Międzynarodowe Seminarium pt.: Od teorii naukowej do pomocy dydaktycznej - w przedmiotach przyrodniczych, 14.05.2011.Kraków, – przewodniczący seminarium;
14. Międzynarodowe Seminarium pt.: Metody motywacyjne w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych, 28.05.2011 Kraków, – przewodniczący seminarium;
15. Międzynarodowe Seminarium pt.: Błędy w naukach przyrodniczych, w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych oraz zrozumieniu przedmiotów przyrodniczych Kraków, – przewodniczący seminarium;
16. Międzynarodowe Seminarium pt.: Innowacja treści nauczania w przedmiotach przyrodniczych, 18.06.2011. Kraków, – przewodniczący seminarium
17. V Międzynarodowa Konferencja pt.: Badania w dydaktykach nauk przyrodniczych Kraków, 27 - 29.06 2012 – przewodniczący konferencji
18. Międzynarodowe Seminarium pt.: Wpływ wybranych związków chemicznych na organizmy żywe Kraków, 05.12.2012
Staże międzynarodowe
01.10.2006 do 11.10.2006
Staż na Wydziale Nauk Przyrodniczych, Katedry Chemii w Ostrawie; W ramach stażu przeprowadziłam wykład dla studentów III roku ‘chemia specjalność nauczycielska’ Uniwersytetu w Ostrawie pt.: Dydaktyka chemii w Polsce.
04.12.2006 do 07.12.2006
Staż na Wydziale Pedagogicznym, Zakładu Chemii - Uniwersytetu w Hradec Kralove; W ramach stażu przeprowadziłam wykład dla studentów III roku ‘chemii’ Uniwersytetu w Hradec Kralove pt.: K pravidlům vyučování chemie na základě Piagetovy teorie.
23.04.2007 do 27.04.2007
Staż na Wydziale Pedagogicznym, Zakładu Chemii - Uniwersytetu w Hradec Kralove, ;
19.11.2007 do 24.11.2007
Staż na Wydziale Nauk Przyrodniczych, Katedry Chemii w Ostrawie; W ramach stażu przeprowadziłam 2 wykłady dla studentów III roku ‘chemia specjalność nauczycielska’ Uniwersytetu w Ostrawie.
30.03.2008 do 05.04.2008
Staż na Wydziale Pedagogicznym, Zakładu Chemii - Uniwersytetu w Hradec Kralove, ;
10.11.2008 do 15.11.2008
Staż na Wydziale Nauk Przyrodniczych, Katedry Chemii w Ostrawie; W ramach stażu przeprowadziłam 2 wykłady: dla studentów III roku ‘chemia specjalność nauczycielska’ i V roku ‘chemia’ Uniwersytetu w Ostrawie.
04.05.2009 do 08.05.2009
Staż na Wydziale Pedagogicznym, Zakładu Chemii - Uniwersytetu w Hradec Kralove, ;
17.05.2010do 22.05.2010
Staż na Wydziale Pedagogicznym, Zakładu Chemii Uniwersytetu w Hradec Kralove, wykłady dla studentów, rozmowy o wspólnych badaniach.
28.09.2010do 30.09.2010
Staż na Wydziale Nauk Przyrodniczych, Katedry Chemii w Ostrawie; wykłady dla studentów.
03.04.2011do 10.04.2011
Staż na Wydziale Pedagogicznym, Zakładu Chemii Uniwersytetu w Hradec Kralove, wykłady dla studentów, rozmowy o wspólnych badaniach.
31.05.2011 do 04.06.2011
Staż w na Uniwersytecie w Starej Zagorze – Bułgaria
10.09.2011do 18.09.2011
Staż na Wydziale Pedagogicznym, Zakładu Chemii Uniwersytetu w Hradec Kralove, wykłady dla studentów, rozmowy o wspólnych badaniach.
11.11.2011 do 27.11.2011
Staż na Wydziale Nauk Przyrodniczych w Zakładzie Chemii na Uniwersytecie Karola w Pradze wykłady dla studentów, rozmowy o wspólnych badaniach.
05.03.2012 do 31.05.2012
Staż na Wydziale Nauk Przyrodniczych w Zakładzie Chemii na Uniwersytecie Karola w Pradze wykłady dla studentów, udział w zajęciach. – stypendium w ramach Programu współpracy między Ministrem Edukacji i Nauki Rzeczypospolitej Polskiej a MinisterstwemSzkolnictwa Młodzieży i Kultury Fizycznej Republiki Czeskiej w dziedzinie edukacji.
Opieka nad stażami naukowymi:
Studentów:
1. Studentów kierunku biologia z Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie na Wydziale Pedagogicznym, Zakładu Chemii, Uniwersytetu w Hradec Kralove, 23– 27.04.2007;
2. Studentów kierunku chemia z Uniwersytetu w Hradec Kralove, w Zakładzie Dydaktyki Chemii na Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, 04 – 13.11.2007;
3. Studentami kierunku biologia z Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie na Wydziale Pedagogicznym, Zakładu Chemii, Uniwersytetu w Hradec Kralove, 31.03 – 05.04.2008;
4. Studentami kierunku chemia z Uniwersytetu w Hradec Kralove, w Zakładzie Dydaktyki Chemii na Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, 30.10 – 10.11.2008;
5. Studentami kierunku biologia z Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie na Wydziale Pedagogicznym, Zakładu Chemii, Uniwersytetu w Hradec Kralove, 04.05 – 08.05.2009;
6. Studentami kierunku chemia z Uniwersytetu w Hradec Kralove, w Zakładzie Chemii i Dydaktyki Chemii na Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, 29.10 – 07.11.2009;
7. Studentami kierunku chemia z Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie na Wydziale Pedagogicznym, Zakładu Chemii, Uniwersytetu w Hradec Kralove 17 – 22.05.2010;
8. Studentami kierunku chemia z Uniwersytetu w Hradec Kralove, w Zakładzie Chemii i Dydaktyki Chemii na Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, 01.10 – 31.12.2012
9. Studentami kierunku biologia z Uniwersytetu w Hradec Kralove, w Zakładzie Chemii i Dydaktyki Chemii na Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, 10 – 21.12.2012
10. Studentami kierunku chemia z Uniwersytetu w Hradec Kralove, w Zakładzie Chemii i Dydaktyki Chemii na Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, 02 – 16.12. 2012
Doktorantów:
1. Doktoranta prof. PhDr. Martina Bílka Ph.D. z Uniwersytetu w Hradec Kralové w Republice Czeskiej Pana PhDr. Pavela Opatrneho w Zakładzie Dydaktyki Chemii, Uniwersytetu Pedagogicznego im. komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, 17 – 25.04.2007;
2. Doktorantami z Uniwersytetu Karola w Pradze: mgr Alesa Chlupaca, mgr Jana Vermirovskiego w Zakładzie Dydaktyki Chemii, Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, 23 – 27.06.2008;
3. Doktorantkami z Uniwersytetu w Brnie – mgr Zuzana Mokrá, mgr Barbora Valováw Zakładzie Dydaktyki Chemii, Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie 10 - 14.01.2011
4. Doktorantem z Uniwersytetu im Karola w Pradze mgr Jiří Šimek na stażu naukowym w Zakładzie Dydaktyki Chemii, Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie od 26.11.2012 do 21. 12. 2012
Pracowników naukowych:
1. Prof. M. Bilka i prof. J. Rychtery z Uniwersytetu w Hradec Kralove, w Zakładzie Dydaktyki Chemii na Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, 04.11. – 13.11.2007;
2. Prof. M. Bilka i prof. J. Rychtery z Uniwersytetu w Hradec Kralove, w Zakładzie Dydaktyki Chemii na Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, 30.10. – 10.11.2008;
3. Prof. J. Rychtery Uniwersytetu w Hradec Kralove, w Zakładzie Chemii i Dydaktyki Chemii na Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, 29.10. – 07.11.2009;
4. Prof. J. Rychtery Uniwersytetu w Hradec Kralove, w Zakładzie Chemii i Dydaktyki Chemii na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie, 15 – 20.11.2010;
5. Prof. M. Bilka z Uniwersytetu w Hradec Kralove, w Zakładzie Chemii i Dydaktyki Chemii na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie, 22 – 24.11.2010;
6. Prof. Vaclava Slovaka z Uniwersytetu w Ostrawie w Zakładzie Chemii i Dydaktyki Chemii na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie 13 – 17.12.2010
7. Prof. M. Bilka i prof. J. Rychtery z Uniwersytetu w Hradec Kralove, w Zakładzie Dydaktyki Chemii na Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie 01.04 – 03.04.2011
8. Prof. M. Bilka i prof. J. Rychtery z Uniwersytetu w Hradec Kralove, w Zakładzie Dydaktyki Chemii na Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie 25 – 30.06.2012
9. Prof. M. Bilka z Uniwersytetu w Hradec Kralove, w Zakładzie Dydaktyki Chemii na Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie 03 – 06.12.2012
Opieka nad pracami magisterskimi:1. pani Anny Bigos (2006 - 2008) pt. Terminy chemiczne w podręcznikach do przyrody dla klasy V szkoły podstawowej;
2. pani Joanny Tajduś (2006 - 2009) pt. Zastosowanie dynamicznych modeli komputerowych do nauczania o zmianach stanów skupienia na lekcjach przyrody;
3. pani Marty Orłowskiej (2007 - 2009) pt. Terminy chemiczne w podręcznikach do przyrody dla klasy 6 SP;
4. pani Bernadety Drąg (2008 - 2010) pt. Wpływ animacji komputerowych na zrozumienie przez uczniów procesów chemicznych zachodzących na poziomie mikroświata;
5. pani Małgorzaty Kuropatnicka (2008 - 2010) pt. Wpływ animacji wykonanych w programie Macromedia Flash na zrozumienie przez uczniów struktury mikroświata;
6. pani Anny Świerz (2009 - 2011) pt. Wyobrażenia o wiązaniach między atomami wśród uczniów pierwszych klas gimnazjum
7. pani Justyny Żebrak (2012 - ) pt. Porównanie wpływu techniki wykonywania doświadczeń chemicznych na ich percepcję przez uczniów oraz na wzrost motywacji do nauczania przedmiotów przyrodniczych
8. pani Kamili Moskal (2012 - ) pt. Zastosowanie platformy edukacyjnej w nauczaniu elementów przyrodniczych uczniów UDiR - u
9. pani Patrycji Pikuzińskiej (2012 - ) pt. Zastosowanie mikroskopu do wizualizacji przebiegu reakcji chemicznych w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych
10. pani Pauliny Pluty (2012 - ) pt. Mikrofalówka nie tylko w kuchni - zastosowanie mikrofal w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych
Opieka nad pracami licencjackimi:
1. Pani Justyny Bogusz (2009 - 2010) pt. Wpływ animacji Flash na zrozumienie procesu całkowitego spalania heksanów przez uczniów klasy 3 gimnazjum;
2. Pani Katarzyny Chłopek (2009 - 2010) pt. Wpływ komputerowych modeli dynamicznych na rozumienie procesów zachodzących na poziomie mikroświata w mieszaninie a związku chemicznym;
3. Pani Jadwigi Pancewicz (2009 - 2010) pt. Wpływ animacji Flash na zrozumienie procesu odczuwania smaku kwaśnego przez uczniów klas IV, V, VI SP;
4. Pani Pauliny Rapacz (2009 - 2010) pt. Wpływ komputerowych modeli dynamicznych na rozumienie przebiegu reakcji powstawania H2O przez uczniów gimnazjum;
5. Pan Krzysztofa Bodnickiego (2011 - 2012) Chemia w legendach polskich jako metoda motywacyjna do nauki chemii w ramach przedmiotu przyroda w klasach 4 - 6 szkoły podstawowej.
6. Pani Katarzyna Dudek (2011 - 2012) Rola rysunku w nauczaniu chemii.
7. Pani Marta Mamica (2011 - 2012) Wpływ Prof. Paśko na rozwój dydaktyki chemii w Polsce.
8. Pani Justyny Żebrak (2011 - 2012) Doświadczenia z chemii analitycznej w mikroskali.
9. Pani Patrycji Pikuzińskiej (2011 - 2012) Szkolne eksperymenty z chemii organicznej w mikroskali.
10. Pani Natalii Regulskiej (2011 - 2012) Chemia w legendach krakowskich jako metoda motywacyjna do nauki chemii w ramach przedmiotu przyroda w klasach 4 - 6 szkoły podstawowej.
11. Pani Pauliny Zimak (2011 - 2012) Wyniki badań nad znajomością podstawowych teorii i modeli chemicznych przez studentów UP na kierunku biologia
12. Pani Kamili Łopaty (2012 - ) Nauczanie chemii uczniów z trudnościami edukacyjnymi na przykładzie stowarzyszenia ‘Siemacha’.
13. Pana Dawida Otulaka (2013 - ) Sprawdzenie reguły van't Hoffa dla wybranych reakcji chemicznych (endotermicznych)
Opieka nad pracami dyplomowymi:
1. Tobiasz Agnieszka (2013) Procesy wietrzenia skał wapiennych
2. Tobiasz Katarzyna (2013) Porównanie właściwości fizyko - chemicznych gazów cieplarnianych
3. Pikuzińska Patrycja (2013) Wpływ kwaśnych deszczy na pH gleby w Krakowie
4. Pluta Paulina (2013) Badanie zanieczyszczeń zbiorników wodnych w Krakowie
Recenzowanie prac magisterskich
1. pani Katarzyny Rogowicz - Czochry (2008) pt. Możliwość wykorzystania filmowych doświadczeń na lekcjach chemii w gimnazjum.
2. pani Danuty Jyż - Kuroś (2008) pt. Wpływ wykorzystania dydaktycznego programu komputerowego na opanowanie przez uczniów III klasy gimnazjum umiejętności pisania równań reakcji chemicznych otrzymywania soli.
3. pani Beaty Dulian (2009) pt. Wpływ dynamicznych modeli komputerowych na wyobrażenia uczniów o strukturach jonowych tlenków metali.
4. pana Dariusza Sińskiego (2010) pt. Wpływ metody dydaktycznej i wieku ucznia na umiejętność rozwiązywania zadań ze stężeń procentowych.
5. pani Sylwii Studnickiej (2010) pt. Wykorzystanie nowoczesnych technik multimedialnych w sprawdzaniu wiadomości i umiejętności uczniów.
6. pani Katarzyny Kaczmarek (2011) pt. Powiązanie struktury substancji z wybranymi jej właściwościami przez uczniów klas III gimnazjum.
7. pani Agnieszki Waligóry (2011) pt. Badanie efektywności procesu nauczania w przypadku wykorzystania realnych doświadczeń chemicznych.
Recenzowanie prac licencjackich
1. Pani Małgorzaty Grońskiej (2010) pt. Doświadczenia chemiczne w gimnazjum w okresie międzywojennym a współcześnie;
2. Pani Magdaleny Hawryluk (2010) pt. Podobieństwa i różnice w podręcznikach do chemii po wprowadzeniu reformy jędrzejewiczowskiej;
3. Pani Magdaleny Ciukaj (2010) pt. Kojarzenie opisu procesu ze schematem jego przebiegu;
4. Pani Joanny Kopińskiej (2010) pt. Internet jako błędne źródło informacji chemicznych;
5. Pani Katarzyny Jasińskiej (2010) pt. Kiedy i w jaki sposób wprowadzono układ okresowy pierwiastków w podręcznikach szkolnych do chemii w drugiej połowie XX wieku;
6. Pani Laury Czajki (2012) pt. Badanie wyobrażeń dzieci na temat mikroświata na przykładzie atomu.
7. Pani Katarzyny Dudek (2012) pt. Wpływ formy graficznej rysunku na zrozumienie przekazywanych treściprzez uczniów gimnazjum.
8. Pani Marleny Gaweł (2012) pt. Porównywanie wykonywanych doświadczeń chemicznych kiedyś (okres międzywojenny) a dziś.
9. Pani Sylwii Święs (2012) pt. Budowa atomu i wiązania chemiczne w podręcznikach do gimnazjum poreformie programowej w 2009 roku.
10. Pani Marty Włodarczyk (2012) pt. Historyczna zmiana pojęcia "pierwiastek chemiczny" w podręcznikach szkolnych XIX i XX wieku
11. Pani Pauliny Wantuch (2012) pt. Uczniowskie doświadczenie chemiczne w oparciu o ogólnodostąpne nietoksyczne substancje chemiczne
12. Pani Klaudii Remiszewskiej(2012) pt. Wyobrażenia o strukturze soli uczniów klas III gimnazjum
13. Pani Ewy Wantuch (2012) pt. Przyrost wiedzy uczniów wyniku oddziaływań dydaktycznych na przykładzie realizacji wybranych działów z programu chemia dla gimnazjum
Inne
Znajomość języków obcych - język: czeski, język angielski